El Chaltén - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu El Chaltén - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

El Chaltén

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

29 Juli 2009 | Argentinië, El Chaltén

Vandaag rond 12 aangekomen in El Chaltén, een dorpje in la Cordillera de los Andes. Direct na de aankomst een hosteletje opgezocht, wandelschoenen aangetrokken, sandwiches gemaakt en op pad gegaan naar ´t uitzichtpunt op "Fritz Roy", één van de bergtoppen hier. Het was een goede wandeling; erg rustig, en heerlijk weer. Onderweg nog een soort van papagaaien en andere gekleurde vogels gezien. Eenmaal hoger de berg ingeklommen, had ik een prachtig uitzicht op een dal met riviertjes van helder blauw/groen water, die direct uit de gletsjers stromen. Morgen ga ik een andere wandeling doen, aan de andere kant van de berg, waar je wat watervalletjes en gletsjers kan zien (al is ´t een flinke wandeling van zo´n 8 uur).
30 juli
Ik ben net terug gekomen in El Calafate, vanuit El Chaltén. De lange tocht van maar liefst 30 km in totaal had ik samen met een Franse jongen gedaan. Was een mooie tocht en vrij koud, aangezien aan die kant van de berg geen zon was. Uiteindelijk waren we aangekomen bij de gletsjer "Glaciar Grande". Niet zo groot als Perito Moreno, maar toch wel erg tof om te zien! En vooral omdat we er dit keer echt ff voor moesten bikkellen om ´t te kunnen zien. Ook bij deze gletjser en ´t meer dat ervoor ligt, kon je de hele tijd gekraak horen; erg gaaf! Morgen ga ik de bus in, op weg naar Puerto Madryn; een reis van zo´n 23 uur.

  • 29 Juli 2009 - 21:35

    Leen:

    wauw! die ene foto waar je voor de bergen zit, die is echt mooi! hele ruige bergen ook!
    dope hoor mel!

  • 30 Juli 2009 - 06:03

    Mams:

    Bij Fitz Roy hebben ze toch Lord of the Rings opgenomen!?
    Kan me voorstellen dat je genoten hebt tijdens deze wandeling, ziet er geweldig uit!
    xoxo,
    mams

  • 30 Juli 2009 - 13:31

    Tomas:

    Parece un poco como aqui en Suiza con las montanas y el nieve, muy lindo!!

  • 30 Juli 2009 - 15:41

    Opama:

    Het leuke is,dat wij helemaal gratis ook een reis door Patagonie maken.Prachtige foto,s had geen idee dat het daar zo mooi was.Goed dat je dit reisje er nog even aan vastgeplakt had,is onvergetelijk!

  • 31 Juli 2009 - 02:11

    Melvin:

    Weer kan ik mij niet inloggen op m´n weblog. Het zal wel iets met de pc hier zijn. Ik ben net terug gekomen in El Calafate, vanuit El Chaltén. De lange tocht van maar liefst 30 km in totaal had ik samen met een Franse jongen gedaan. Was een mooie tocht en vrij koud, aangezien aan die kant van de berg geen zon was. Uiteindelijk waren we aangekomen bij de gletsjer "Glaciar Grande". Niet zo groot als Perito Moreno, maar toch wel erg tof om te zien! En vooral omdat we er dit keer echt ff voor moesten bikkellen om ´t te kunnen zien. Ook bij deze gletjser en ´t meer dat ervoor ligt, kon je de hele tijd gekraak horen; erg gaaf! Ik zal zo snel mogelijk de foto´s plaatsen, zodra ik kan. En dat zal waarschijnlijk overmogen zijn, als ik aangekomen ben ik Puerto Madryn om de walvissen te spotten.

  • 31 Juli 2009 - 02:18

    Melvin:

    Ik kom er net achter dat ´t upload programma´tje nog steeds op deze pc geïnstaleerd staat, dus check mn foto´s van m´n laatste avontuur!

  • 31 Juli 2009 - 07:01

    Mama:

    Volgens mij heb je stiekem toch die fotografielessen gevolgd ;-)
    Wat een mooie foto's weer!!
    Goede reis naar Puerto Madryn.
    Liefs en knuffies,
    mama

  • 31 Juli 2009 - 08:05

    Opama:

    En onze Patagonietrip gaat maar door.Onwerkelijk dat jij dat daar allemaal ziet,terwijl wij hier in de zomer zitten.Gelukkig schijnt de zomer hier de komende week aan te houden,wel leuk voor mentor Ruby,op haar zomerkamp.Wat tof,dat je nu zoveel berichtjes stuurt,maar dat is ook logisch omdat je indrukken ook overweldigend zijn.Je ziet ook wel aan de reacties,dat iedereen meegeniet.Nou Mel op naar het volgende avontuur. Groetjes Opa en Oma

  • 31 Juli 2009 - 11:59

    Ab Rigterink:

    Hoi Melvin,
    Dat wordt afkicken over 2 weken. Maar dankzij je weblog heb je de herinnering voor de toekomst in ieder geval vastgelegd. Mij heb je in ieder geval een plezier gedaan met al je foto's en reisverslagen. Je opa en ik hebben het er regelmatig over als we elkaar zien. We zullen wel een beetje jaloers zijn. Dat heb je vaak bij die oude knakkers. Vermaak je tot aan je afscheidsfeestje en voor daarna, een fijne thuisreis!
    Groeten, An & Ab.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melv

Student International Development Studies

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 52746

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 Augustus 2014

Internship and research in Argentina

26 Juni 2011 - 26 Juli 2011

A viajar por el sur de Perú

18 Augustus 2008 - 16 Augustus 2009

Argentina, y un poco más

Landen bezocht: