Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

Puerto Madryn

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

01 Augustus 2009 | Argentinië, Puerto Madryn

Vandaag rond 1 uur aangekomen in Puerto Madryn. De reis hiernaartoe was helemaal goed verlopen, maar erg veel geslapen had ik niet, ondanks de wat luxere bus uitvoering "Coche Cama". Ik verblijf hier in het hostel "el Gaulicho". Nadat ik mij had ingecheckt ging ik ff een wandelingetje maken langs de kust en over de pier. Al bij aankomst aan de kust zag ik 3 walvissen op, denk ik, zo´n 100 meter afstand. Eenmaal de pier op zag ik de walvissen van dichterbij en ook nog wat zeeleeuwen die aan ´t, althans zo leek ´t voor mij, spelen waren. Daarna een ticket gekocht om morgen naar Península Valdés te gaan, ´t schiereiland van Puerto Madryn dat een natuurreservaat is. De trip begint morgenochtend om 8:00 tot 18:00. Tijdens de trip zal ik, dat is de bedoeling, de walvissen van heeeel dichtbij zien.. ik heb er zin in!! Nu terug op naar ´t hostel om ff te rusten en daarna een (hopelijk) goede asado te gaan eten in het hostel.
2 augustus
Ik schrijf dit stukje 3 augustus, maar laten we ´t voor de chronologische volgorde maar gewoon 2 augustus noemen. Vandaag was dus mn excursie naar de walvissen. De avond ervoor hadden we een asado in ´t hostel en sprak ik met een stelletje van 30 jr oud uit Países Vascos (Baskenland dus). Zij hadden ook een excursie geboekt bij "een bedrijf" en de volgende dag om half 9 bleek ´t dezelfde te zijn als die van mij. Eenmaal aangekomen bij de boten voor de tocht trokken we onze reddingsvesten aan en stapten we de boot in. Al na een paar seconden onderweg te zijn zagen we de walvissen op een afstandje. Uiteraard gingen we dichter naar de walvissen toe en uiteindelijk kwamen we heeeel dichtbij. Enorm veel walvissen waren er om ons heen; allemaal jongen met hun moeder. Een aantal keren kwamen ze zo dichtbij dat we ze aan zouden kunnen raken..! Ook ging er nog tot 2 keer toe een walvis langs en onder de boot door.. WAAUUUW! Wat zijn die walvissen groot! En wat een geluid maken ze als ze dat water eruit spuiten..!
Na anderhalf uur in de boot gezeten te hebben vervolgden we onze weg naar een aantal andere punten. Het mooiste hiervan was een strand waar we kwart voor 6 (´s avonds) aankwamen, waar de walvissen op niet meer dan 20 meter van de kust afzwemden.
Na de excursie had ik om 9 uur m´n bus naar Esquel, een dorpje in la Cordillera de los Andes.

  • 02 Augustus 2009 - 07:46

    Paps:

    Hoi Mel, extra vroeg opgestaan om Roebs voor te zijn. Klinkt allemaal weer fantastisch vooral die walvissen, wij zagen ze laatst nog op Animal Planet en dan zijn ze al groot :-). Toen je belde lagen we al plat, zo'n klein meisje (niet Roebs hoor) kost ook veel energie en ze is zooo lief ze wilde steeds het antwoordapparaat afluisteren naar wat jij had ingesproken. Vanavond kun je bellen. Liefs en dikke knuffels Paps & de meiden

  • 02 Augustus 2009 - 07:47

    Mamps:

    Wat gaaf dat je al walvissen en zeeleeuwen hebt gezien, was die vermoeiende reis niet voor niks ;-)
    De hostel ziet er goed uit, hoop dat de asado net zo was :P
    Veel plezier op Península Valdés, ziet er veelbelovend uit!
    XOXO,
    mamps

  • 02 Augustus 2009 - 07:52

    Omapa:

    Hoi Mel, Eindelijk zijn wij nu de eerste die reageren.
    Leuk dat je gisteravond belde. We hadden dus al een beetje op je nieuwe bericht gerekend.
    Wat ontzettend gaaf van die walvissen. Zijn ze écht of opblaasdieren? Van zo dichtbij is dat goed te controleren.
    Op je te bezoeken plaatsen stond ook n og Puerto Natales in Chili, sla je dat over of komt dat later? Heel veel plezier met de excursie!!

  • 02 Augustus 2009 - 07:56

    Omapa:

    Ik deed toch te lang over m'n bericht. Mams en Paps waren weer sneller. We blijven het proberen!
    Groetjes Oma en Opa.

  • 04 Augustus 2009 - 07:12

    Mama:

    Ongelovelijk dat die walvissen zo dichtbij komen! Wie zou er nou naar wie gekeken hebben, hè ;-) Het feit dat het allemaal moeders met hun jongen waren wijst er op dat het een kleuterklasje op schoolreisje was. Zijn ze ook nog zo vriendelijk geweest om even voor je camera te poseren?
    Liefs en een dikke knuffel,
    mamps

  • 04 Augustus 2009 - 10:29

    Heleen:

    heee... toch een stukje over de walvissen ;)
    ik zat er al op te wachten. maar klinkt gaaf mel! echt veel gezien dus! wij hadden toen ook dat ze wel heel dicht bij de boot waren, maar dat waren er maar 2 ofzo, dus denk dat jij er toch meer hebt gezien;) en vet om ze zo voor de kust te zien zwemmen lijkt mij!

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melv

Student International Development Studies

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 52744

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 Augustus 2014

Internship and research in Argentina

26 Juni 2011 - 26 Juli 2011

A viajar por el sur de Perú

18 Augustus 2008 - 16 Augustus 2009

Argentina, y un poco más

Landen bezocht: