El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

El Calafate

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

27 Juli 2009 | Argentinië, El Calafate

Net aangekomen in "hostel del glaciar libertador". Mijn vlucht zou 10:50 vertrekken, maar uiteindelijke konden we pas om 12:00 boarden. Eenmaal ingestapt konden we nog eens 2 uur wachten, omdat het vrij hevig bleef sneeuwen. Het opstijgen was flink spannend met al die sneeuw, maar gelukkig is de reis goed verlopen. Daarna aangekomen in Rio Gallegos, waar ik met de bus naar El Calafate zou gaan. Mijn ticket had ik al gekocht voor 14:00, maar die had ik dus gemist. En dat kon niet vergoed worden, dus een nieuw ticket voor 20:30 gekocht. In ieder geval had ik al bespaard op een taxi toen ik besloot met een groepje Argentijnen mee te liften die me afzetten bij het busstation. Morgen ga ik, denk ik, naar "Parque Nacional del Glaciar". Nu slapen..! Check m´n vorige blog voor foto´s van Ushuaia!!!
28 juli
Vandaag ben ik met 3 Amerikanen en 2 Fransen naar Parque Nacional del Glaciar Perito Moreno gegaan; de gletsjers van el Calafate. Onderweg waren we enorme roofvogels tegengekomen, dus ´t begon goed. Eenmaal ´t park ingekomen reden we langs een meer met allemaal grote ijsbrokken erin en onze gids vertelde ons dat onder het meer allemaal ijsbergen liggen en slechts 10% boven ´t water uitsteekt. En plotseling kwam een grote witte/licht blauwe gletsjer in ´t zicht; de grootste gletsjer ter wereld op Antartica en Groenland na. Ongelofelijk mooi!!! En wat een wind! Later deden we een boottochtje langs de gletsjer en viel er pal naast ons opeens een enorm stuk ijs naar beneden, dat een "mini-tsunami" veroorzaakte; wat een geluid en wat een geweld!! Ook kon je de hele tijd het ijs horen, want per dag brokkelt er maar liefst 1 meter af.
Voor een filmpje van die "mini-tsunami", check mn hyves: www.melv-89.hyves.nl Helaas lijkt ´t minder op ´t filmpje, maar je kan aan onze stemmen horen dat ´t zeker indrukwekkend was!
Morgen 08:00 ga ik naar El Chaltén, een plaats hier in de Andes die heel mooi schijnt te zijn, dus nu mn bed in!

  • 27 Juli 2009 - 07:16

    Mama:

    Wat gaaf om die foto's van Ushuaia te zien!
    Het ziet er soms gewoon sprookjesachtig uit en Bill lijkt me wel een enorm toffe gast. Na zo'n reis zal je wel geslapen hebben als een roos;-)
    Veel plezier met je tocht naar de gletsjers, ben benieuws hoe je het vind!
    Liefs en knuffels,
    mama


  • 27 Juli 2009 - 08:29

    Geja:

    Hee mel
    Net de foto's bekeken wat ben jij in een andere wereld, de verhalen zijn geweldig maar de foto's maken het plaatje compleet, het idee dat je echt in een sneeuwbui staat. geniet van al het moois wat je nog te zien zal krijgen.

  • 27 Juli 2009 - 08:29

    Mama:

    Enne...wat een mooi hostel by the way! Hoop dat je daar weer tegen leuke gasten oploopt :P
    Adios!
    xoxo

  • 27 Juli 2009 - 08:57

    Omapa:

    Hoi Melvin,
    We hadden niet begrepen dat je ook nog ging vliegen naar El Calafate. Maar je weet inmiddels al niet beter hé! Je foto's zijn wel indrukwekkend, zo krijg je pas een goed idee van het landschap. Het is leuk om via Google de plaatsen op te zoeken waar je heen wilt gaan. Prachtig! Wanneer je er zelf bent is het natuurlijk wel éééven anders! Veel plezier in El Calafate (het hostel ziet er prima uit zeg)
    Groetjes van oma en opa.

  • 27 Juli 2009 - 16:15

    Tom:

    Mello!
    lekker aan het backpacken, oude avonturier! Als je terug bent moeten we echt even verhalen uitwisselen! wanneer kom je terug?

  • 28 Juli 2009 - 21:07

    Paps:

    Wat een mooie foto's Mel. Wat is de temperatuur daar op dit moment? En wat een krullen. Ach ja die had ik vroeger ook, waar blijft de tijd. Knuffels paps XXX

  • 29 Juli 2009 - 01:34

    Melvin:

    Ik weet niet waarom, maar ik kan niet op de "inloggen" knop klikken... Dus bij deze een klein berichtje. Vandaag ben ik met 3 Amerikanen en 2 Fransen naar Parque Nacional del Glaciar Perito Moreno gegaan; de gletsjers van el Calafate. Onderweg waren we enorme roofvogels tegengekomen, dus ´t begon goed. Eenmaal ´t park ingekomen reden we langs een meer met allemaal grote ijsbrokken erin en onze gids vertelde ons dat onder het meer allemaal ijsbergen liggen en slechts 10% boven ´t water uitsteekt. En plotseling kwam een grote witte/licht blauwe gletsjer in ´t zicht; de grootste gletsjer ter wereld op Antartica en Groenland na. Ongelofelijk mooi!!! En wat een wind! Later deden we een boottochtje langs de gletsjer en viel er pal naast ons opeens een enorm stuk ijs naar beneden, dat een "mini-tsunami" veroorzaakte; wat een geluid en wat een geweld!! Ook kon je de hele tijd het ijs horen, want per dag brokkelt er maar liefst 1 meter af. Ik hoop binnenkort weer in te kunnen loggen en ´t te kunnen plaatsen waar ´t hoort..
    Morgen 08:00 ga ik naar El Chaltén, een plaats hier in de Andes die heel mooi schijnt te zijn, dus nu mn bed in!

  • 29 Juli 2009 - 01:37

    Melvin:

    Oja, voor een filmpje van die "mini-tsunami", check mn hyves: www.melv-89.hyves.nl Helaas lijkt ´t minder op ´t filmpje, maar je kan aan onze stemmen horen dat ´t zeker indrukwekkend was!

  • 29 Juli 2009 - 06:18

    Mama:

    Wat een prachtige foto's, zeg! Ongelovelijk wat een enorme ijsbergen dat zijn. Je filmpje is zeker indrukwekkkend, gelukkig dat het stuk ijs dat afbrak niet groter was :P
    Naast je mooie krullenbos krijgt je ook al een lekker wintersportkleurtje, he:D
    Kanjer, veel plezier maar weer met je nieuwe avonturen.
    xoxo,
    mamps

  • 30 Juli 2009 - 13:48

    Tomas:

    SCHITTEREND!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melv

Student International Development Studies

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 52754

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 Augustus 2014

Internship and research in Argentina

26 Juni 2011 - 26 Juli 2011

A viajar por el sur de Perú

18 Augustus 2008 - 16 Augustus 2009

Argentina, y un poco más

Landen bezocht: