mi último día en Argentina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu mi último día en Argentina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

mi último día en Argentina

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

15 Augustus 2009 | Argentinië, Buenos Aires

¡Hola!

Dit is contente, blije en droevige post op mn weblog. Ik ben heel erg blij dat ik naar Argentinië ben gekomen voor 1 jaar lang. Het begin van mn avontuur was niet altijd even makkelijk en de eerste paar weken vroeg ik mij echt af waar ik in godesnaam nou aan was begonnen.

Ik kwam aan in Bs As, pakte een taxi en werd direct heerlijk toeristisch afgezet. Daarna kwam ik aan in een geweldig "onderhoude" hotel. En had ik geen zin om een restaurant op te zoeken want alles rondom het hotel leek mij te shabby om me de straat op te wagen. Córdoba leek mij heel arm en een goed 3de wereld land. Goed, jullie snappen wat ik bedoel: eerste impressies. Die, inderdaad, helemaal misgeplaatst waren. Córdoba, of Argentinië in generaal is geen 3de wereld land, maar een PRACHTIG land met geweldig aardige mensen en een prachtige taal. Ik heb tijdens deze reis een nieuw land, nieuwe mensen en ook een taal geleerd. Maar wat misschien nog wel belangrijker is, is dat ik mijzelf heb leren kennen.

Ik ben volwassener geworden, al mag je dat misschien niet merken, hehe. En ik heb leren KOKEN! haha Deze reis zou ik voor geen goed ruilen en is mij meer waard dan wat dan ook.

Deze laatste paar dagen ben ik helemaal de gelukkige met mijn verblijf bij Elián thuis die een hartstikke warme, gezellige familie heeft; op de valreep ook nog een typisch Argentijns familie leven mee mogen kunnen maken.

Nu is het tijd om terug te gaan naar NL en mn laatste jaar studie af te ronden. Ik ga zeker terug komen naar Argentinië en ga ook erg dit land missen. Maar ik ben blij morgen weer mijn eigen familie en vrienden te kunnen zien!

¡Hasta pronto muchachos!

  • 15 Augustus 2009 - 14:16

    Paps:

    Mel,

    Wat heb je dat mooi omschreven zo ik zie het helemaal voor me. En ik ben ontzettend trots op je. Ik gun je nog best een jaar daar maar gelukkig zit dat er nu niet in en zie ik je morgen eindelijk weer. Dikke knuffels, goede reis terug en ik hou van je. XXX

  • 15 Augustus 2009 - 15:05

    Opama:

    Als je verder mislukt in het leven kun je altijd nog schrijver worden!De hele familie zit nu achter de computer met tranen in de ogen,bij het lezen van je prachtige samenvatting.Heel realistisch,wij voelen wat jij hebt gevoeld,dat maakt het stukje zo bijzonder.Dat het niet altijd rozengeur en manenschijn was,snapten wij ook wel,maar je hebt het in je verslagen niet laten merken, Klasse!!! Ben nu een echte Hollanse appeltaart aan het bakken,zal wel flauw zijn na al dat gepeperde eten.Nog een paar uurtjes daar,en dan heerlijk naar huis,waar je eigen familie en vrienden met smart op je zitten te wachten.Goede reis en tot morgen,opa en oma

  • 15 Augustus 2009 - 16:23

    Heleen:

    mel!! ik weet t, spreek je laatste tijd al vaak! maar dat geeft niet, heb gewoon zin om je weer te zien!! ik kan het wel heel erg goed begrijpen dat het onwijs jammer is om daar nu weg te gaan! ik denk dat je je er ondertussen wel thuis bent gaan voelen. Maar aan de andere kant heb je straks in NL weer iets om naar uit te kijken(over een jaar, paar jaar.. weer trug naar Arg!)
    zie je snel mellie! X

  • 15 Augustus 2009 - 16:53

    Dientje:

    Whoooo, ik weet niet of je dit nog leest maar goede reis terug!
    Al je verhalen klonken inderdaad super, denk dat je veeeel gaat profiteren van wat je afgelopen jaar allemaal hebt meegemaakt, gezien hebt en geleerd!

    Spreek je, xx

  • 15 Augustus 2009 - 17:50

    Mama:

    Ik krijg helemaal kippevel van je dit mooie verslag!
    Heel mooi beschreven!
    Toen we je in april bezochten vond ik je al veranderd, nog volwassener geworden en was heel trost toen ik zag hoe je daar je leven had opgebouwd. Geweldig dat je nu ook nog even op de valreep het echte Argentijnse familie leven meemaakt. Ik kan niet wachten tot ik je morgen weer in ijn armen kan sluiten :-)
    Liefs, mamps

  • 16 Augustus 2009 - 05:47

    Sigrid:

    Ik ben ook ontzettend trots op je. En kan niet wachten hoe je op Tess gaat reageren! Tot zo!
    Liefs Sigrid

  • 16 Augustus 2009 - 07:33

    Hans ,Deb En Maxime:

    Ha die mel,

    Geweldig die korte mooie terugblik
    Zo zie je maar een eerste indruk is wel belangrijk maar soms kun je beter nog eens kijken .....

    Lieverd een hele goeie reis !!

    Groetjes HDM

  • 16 Augustus 2009 - 13:17

    Tomas:

    Lo has escrito muy bonito e impresionante. Te deseo un buen viaje y te disfrutes con tu familia y amigos. hasta pronto!!

  • 16 Augustus 2009 - 21:48

    Saskia:

    Ola lieve Mel,
    Welkom Thuis.....

    JE BENT EEN KANJER!!!!!

    XXX Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melv

Student International Development Studies

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 52746

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 Augustus 2014

Internship and research in Argentina

26 Juni 2011 - 26 Juli 2011

A viajar por el sur de Perú

18 Augustus 2008 - 16 Augustus 2009

Argentina, y un poco más

Landen bezocht: