Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

19 Juli 2009 | Argentinië, Ushuaia

Bedankt voor de vlotte reacties op m´n eerste verhaal van m´n backpack trip! Ik zal tijdens m´n reis één blog schrijven per stop (per stad/dorp/park/etc.). Dus deze blog zal ongeveer een weekje over Ushuaia gaan en ik zal proberen iedere dag of per "x" aantal dagen een klein stukje erbij te schrijven en er wat foto´s bij te posten. Dus hou ´m in de gaten, want bij ´t aanpassen van een weblog krijgen jullie geen bericht ;)
Vandaag, 19 juli, was ik met Sebastian (ARGENTINIË), Daniel (COLOMBIA) en Nanin (LIBANON) naar het Nationale Park van Ushuaia; superrr mooi! Ik heb vele pogingen gedaan om de foto´s erop te krijgen, maar de pc is te sloom... Dus die krijgen jullie nog te goed! Vanavond ga ik met dezelfde Argentijn en Colombiaan naar het gevangenismuseum. Deze twee zijn erg toffe gasten en blijven hier t/m zaterdag, dus dat komt goed uit!
24 juli
Zondag was Pacho, een andere Colombiaan, aangekomen in het hostel. Die zondag waren we uitgegaan en die maandag dus goed uitgeslapen, waarna we 6 uur ´s avonds naar ´t gevangenismuseum waren gegaan (want uiteindelijk niet zondag gedaan).
Dinsdag hadden wij, ´t zelfde groepje en Daniel een Duitser/Ecudoriaan die sinds 12 jaar in Colombia woont, een auto gehuurd en zijn wij in de sneeuw naar wat plaatsen hier in de buurt gereden; super mooi!
Woensdag waren we wezen skiën in "el Glaciar Martial". Daniel (COL), Daniel (DU) en ik gingen snowboarden en de rest skiën. Niemand van ons wist noch skiën noch snowboarden, dus we begonnen op een kleine, kleine, kleine piste om ´t te leren. Was enorm komisch, vooral Pacho met zn profesioneel gehuurde outfit incl. skibril, terwijl die piste niet meer dan 20 meter was, haha. Uiteindelijk hadden Daniel (DU) en ik het wel gezien en besloten we in de lift te stappen. De rij voor de lift was ong. 40 min wachten en tijdens ´t wachten kwamen we erachter dat het echt skiën op een Gletsjer zou worden; snowboarden op ijs.. Ondanks de enorm ijsige piste ging het ons, gelukkig, nog redelijk goed af.
Gisteren waren we weer uit gaan slapen en gingen we in de middag naar dezelfde gletsjer, maar nu om te wandelen en CULIPATÍN te doen. Ofwel, bergje op klimmen en als een groot kind je er vervolgens van af laten glijden. Die avond gingen we naar een bbq restaurant als het afscheidsetentje voor Pacho, want die gaat vandaag weg... als ´t goed is.. zijn vliegtuig zou NU vertrekken, maar hij is nog niet terug in het hostel. Dus misschien is zn vlucht verzet.. Zometeen wil ik mijn (bus)ticket gaan kopen voor el Calafate en voor de rest een rustig dagje.
En mams: maak je niet druk, geen nieuws is goed nieuws :D
26 juli
Vandaag om 10:50 vertrekt mijn vliegtuig van Ushuaia naar Rio Gallegos (1 uurtje vliegen) en van daaruit neem ik de bus naar el Calafate (4 uurtjes rijden). Om ongeveer 6 uur zal ik aankomen in el Calafate, om één vd grootste gletsjers ter wereld te bewonderen (op Antartica en Groenland na)!

  • 20 Juli 2009 - 09:26

    Mama:

    Hai kanjer,
    Tof dat je alweer mensen hebt gevonden waar je mee op stap gaat! Straks kan je voor nop de wereld rond met al die internationale vrienden ;-)
    Het nationale park ziet er op internet erg mooi uit, dus zal in het echt wel helemaal gaaf zijn!
    De gevangenis lijkt me ook erg indrukwekkend, ben benieuwd hoe je dat vond.
    Veel plezier maar weer!
    XOXO,
    mama

  • 20 Juli 2009 - 10:34

    Opama:

    De pc is dan wel sloom,maar jij dus helemaal niet!Gisteren op google je reis een beetje gegoogeld,wat ik zag was allemaal erg tof.Maar het leukste zijn natuurlijk jouw berichten en foto,s.Mooi om te lezen,hoe snel je weer mensen oppikt.Hoe is het weer daar trouwens,heb je je oorwarmers nodig? Vandaag weer een nieuw avontuur tegemoet,groetjes ,Opa en Oma.

  • 25 Juli 2009 - 07:34

    Mama:

    jaja very funny, Melv, zal er aan denken ;-)
    Wel erg tof om te lezen wat je allemaal onderneemt.
    Helemaal CULIPATÍN lijkt me geweldig om te doen.
    Stomme dat die computers zo sloom zijn, ik las het ook al in een andere blog. Wie weet zijn ze in el Calafate wat vlotter.
    Divertirse y buen viaje!
    Besos y abrazos, mamps

  • 25 Juli 2009 - 09:14

    Opama:

    Zie voor me hoe jullie gelachen hebben om Pancho in z'n profesionele outfit.Hoop dat je een reservebroek hebt .Heb gehoord dat CULIPATIN een broeken verslinder is!Als je dit leest,heb je het al gedaan en zit je waarschijnlijk in je onderbroek.Helemaal te gek,als wij zo je verslag lezen.Wat is talen kunnen spreken toch mooi.En met handen en voeten erbij, kom je een heel eind.Jouw woordvolgorde is ook al een beetje verspaanst,leest wel leuk.Opa was een pizza aan het bakken toen hij je belde en ik moet zeggen dat hij dat meer mag doen!Goede boot-busreis,en laat gauw weer iets van je horen.Jammer dat moeders geen knopje hebben waarmee ze hun gevoelen aan en uit kunnen zetten.Ik weet dat je ondanks dat[ GEZEUR]blij met haar bent.Liefs Opa en Oma

  • 25 Juli 2009 - 13:06

    Leen:

    Mel!
    klinkt weer helemaal goed! (Y) wel apart dat jij daar in de sneeuw zit en wij hier (af en toe) in de zon :D ik denk dat je het zwaaaar gaat missen als je straks weer in NL bent. Maarja, wel leuker voor mij:P zou wel tof zijn als je straks echt goed kan snowboarden! ik moet t ook echt nog eens leren. Surfen was trouwens weer vet, maar ging toch niet zo goed als vorig jaar. en men board is nog heel dus dat is heel wat:P hee ik spreek en ZIE je snel!
    X

  • 26 Juli 2009 - 08:45

    Paps:

    Hoi Mel,

    Even op internet gezocht en dat ziet er echt geweldig mooi uit die gletsjers. Raar idee dat jij dat straks echt gaat zien. Geniet ervan dikke knuffels paps en de meiden XXX

  • 27 Juli 2009 - 01:24

    Hans Deb En Maxime:

    Ha die Mel ,
    Eindelijk weer even een berichtje van ons .
    Geweldig om je verhalen te lezen , dit neemt niemand je meer af !
    Wij zitten nu op Bali en het dooit enorm....
    Gister hebben we 75 bebyturtels vrijgelaten in zee , erg leuk om mee te maken.
    Als je hier land lijkt het ook of ze meteen een duik in zee nemen maar gelukkig gaat het ook hier goed en slaakt menigeen een zucht van verlichting ha ha
    Mooie cijfers ook zeg , dat je daar allemaal nog tijd voor hebt ....
    Wij gaan zo ontbijten en weer een nieuw balinees avontuur beginnen vandaag .
    Hou je haaks en geniet maar lekker!!

    Groetjes HDM
    Sampai jumpa lagi XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melv

Student International Development Studies

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 52738

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 Augustus 2014

Internship and research in Argentina

26 Juni 2011 - 26 Juli 2011

A viajar por el sur de Perú

18 Augustus 2008 - 16 Augustus 2009

Argentina, y un poco más

Landen bezocht: