un finde en Uruguay y mucho más - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu un finde en Uruguay y mucho más - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

un finde en Uruguay y mucho más

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

31 Mei 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Buenas!!

TENTAMENS
Het is alweer een paar weekjes terug dat ik klaar ben met mijn eerste tentamens, die mij redelijk goed zijn afgegaan; Frans 7, Publicidad Globalizada 7, Marketing de Servicios 4. Met die 4 ben ik niet erg blij, maar gelukkig is een 4 hier gelijk aan een 5,5. Ook voor 2 andere vakken had ik tentamens gemaakt, waarvan ik weet dat ik voor Gerencia de la Promoción een 5 had gehaald. Van Medios II weet ik ´t niet. Maar deze 2 vakken vond ik niet interessant en bleken eigenlijk niet echt op mijn studie aan te sluiten, dus die heb ik veranderd voor Marketing Directo en Ética para los Negocios.

URUGUAY
Tijdens Semana Santa, ´t weekend van 23 en 24 mei, zijn wij, Till de Duitser, Carolina en Bruna de Braziliaanse, naar Uruguay gegaan. 8 Uur´s ochtends vertrok de boot vanuit Bs As, waarna we na 3 uur varen in Colonia, een oud, pitorsk dorpje in Uruguay, aankwamen. Daar hadden wij de zaterdag rondgedwaald door ´t doprje dat erg mooi is, maar waar dan ook niet veel te doen; pitoresk, dus. Na een aantal uurtjes en een lekkere lunch hadden wij zo´n beetje heel Colonia doorgelopen en pakten wij de bus van 6 uur, op naar Montevideo.

2,5 Uur later kwamen wij aan in Montevideo, nadat we eerst een aardig grote slopenwijk hadden doorgereden. Op ´t busstation aangekomen, pakten de meiden een taxi naar hun Ibis hotel en Till en ik naar ´t goedkopere hotel ´Florida´. Het eerste opmerkelijke was al dat de taxi´s daar allemaal kogelvrijglas hebben tussen de achterbank en de taxichauffeur in.. Dus ik vroeg de taxichauffeur meteen maar ´hoe veilig Montevideo was´, en dat scheen dus niet echt vergelijkbaar te zijn met Buenos Aires... Toen we voor het hotel stonden, na 100 Uruguayaanse pesos (4 euro) betaald te hebben voor de taxi, hadden we al door dat het inderdaad niet ´je van het was´, maar het was te doen voor één nachtje. De deur openkrijgen en dichtdoen van de kamer was wel lastig.. dat moest op gevoel gebeuren, want anders ging de sleuten eruit aan de andere kant van de deur. Om 11 uur kwamen de meiden bij ons hotel aan, om daarvandaan door te gaan naar het uitgaansleven. Alvorens aangekomen te zijn bij de barren en clubs, kwamen wij aan bij ´de beren´. Deze beren, zie de foto´s, representeren ieder hun eigen land, symbolisererend voor een wereldvrede, die om de zoveel tijd naar een ander land toe reizen. Na al onze eigen landen ´bezocht´ te hebben, gingen wij op naar de barren. Onderweg zagen wij nog een Braziliaanse kunstvechtdans (om t maar even zo te noemen), die als ik ´t mij goed herriner, Kaipiri heet.. het was in ieder gevaal heel tof om te zien! Er was veel leven op straat; veel groepen jongeren die aan ´t drinken waren. Echt heel veilig voelden wij ons niet als toeristen tussen dat lokale uitgaansleven. Vooral toen we de politie daar ook een lekker biertje op straat zagen drinken... En wij besloten een restaurant in te gaan en daar wat wijntjes te drinken en crêpes te eten. Na daar een paar uur gezeten te hebben, gingen we maar weer terug naar ons hotel, om de volgende ochtend de stad met daglicht te verkennen.

Om 11 begonnen wij de trip door Montevideo. Helaas waren alle winkels dicht die zondag en was er een stuk minder leven op straat dan die avond daarvoor. Dus besloten wij de boulevard langs de kust maar af te lopen. Wat uurtjes later gingen Till en ik naar ´de heuvel´ van Montevideo en de meiden shoppen in de shopping. Vanaf de heuvel hadden we een mooi uitzicht op de stad, maar veel meer was er helaas niet te doen. Dus om 5 uur waren we weer terug bij de shopping om daar "una Noche en el Museo II" te kijken en ´s avonds te tijd uit te zitten voor de terugreis om 1 uur ´s nachts naar Bs As.

NIEUW APPARTEMENTJE

Sinds afgelopen maandag zit ik in een nieuw appartementje met Till en Alejandro de Mexicaan.. ke pedo weeei! Het appartement zit in Palermo, één van de mooiste wijken van Bs As. Wij hebben 2 slaapkamers, dus 1tje gedeeld, en een balkon. Op het dak van het gebouw zitten 2 bbq´s en een zwembad; allemaal erg luxe! Het beste van alles is dat ik nu gewoon met 2 toffe gasten samenwoon waar ik het goed mee kan vinden. Ook heb ik nu veel meer ruimte en zit ik hier een stuk rustiger op mn plek. Vrijdag hadden wij al een asado gegeven voor onze vrienden, dat erg gezellig, en lekker was!

Nu nog maar 1 maandje lessen te gaan, 2 weekies tentamens, en dan nog 3 weken reizen voordat ik weer terug keer naar NL..

PS
Nieuwe adres:
Santos Dumont 2436, 7º C
CPA: C1426DCD
Buenos Aires Capital
Argentina

Nieuw tel nr:
+54-11-47754645

  • 01 Juni 2009 - 14:40

    Hans ,Deb En Maxime:

    Hola Mel ,

    Wat leuk dat je weer op avontuur was , als je dan het te pitoreke van Colonia neemt en het kogelvrije glas en bier drinkende policia van Montevideo was het misschien toch een mooi gemiddelde voor een avontuurlijk uitje ......
    Fijn dat je een nieuwe stek hebt gevonden waar je,je meer op je plek voelt .
    Moet toegeven kan ook bijna niet anders, ruimte in de mooiste wijk van Bs As met 2 toffe gasten, een BBQ en een zwembad op het dak !!!!!!
    Wat wil je nog meer.....
    Nog een hele toffe tijd , veel suc 6 met de laatste maand lessen en je tentamens !!
    En natuurlijk nog veel avontuur tijdens de laatste 3 weken !!
    Heb je al plannen wat je gaat doen ??

    Groetjes HDM

  • 01 Juni 2009 - 14:59

    Tomas:

    Julie lopen een beetje achter jongen, Semana Santa hebben we hier begin april al gevierd.

    Ziet er verder goed uit je huis en die asado erg gezellig. Ook niet verkeerd die lappen vlees en oh ja die braziliaanse vecht-dans se llama capoeira.

    un abrazo de tu primo

  • 01 Juni 2009 - 15:05

    Melv Vd Vn:

    Gracias!
    Ja, zo goed als zeker ga ik naar ´t zuiden van Argentinië; Puerto Madryn om walvissen en orka´s te spotten, el Calafate om de gletsjers te bekijken, Bariloche om te skiën, en misschien Ushuaia ´t meest zuidelijke stadje ter wereld.. maar dat is lastig bereikbaar in de winter.. Dat zo´n beetje!

    Groetjes!

  • 01 Juni 2009 - 15:10

    Melv Vd Vn:

    jaja, tenés razón Toom.. xq en semana santa fui a Iguazú.. pués, era otra cosa.. es q acá hay tantas cosas "santas" jeje
    un abrazo!

  • 01 Juni 2009 - 16:11

    Hans ,Deb En Maxime:

    Hola Mel ,

    Wat leuk dat je weer op avontuur was , als je dan het te pitoreke van Colonia neemt en het kogelvrije glas en bier drinkende policia van Montevideo was het misschien toch een mooi gemiddelde voor een avontuurlijk uitje ......
    Fijn dat je een nieuwe stek hebt gevonden waar je,je meer op je plek voelt .
    Moet toegeven kan ook bijna niet anders, ruimte in de mooiste wijk van Bs As met 2 toffe gasten, een BBQ en een zwembad op het dak !!!!!!
    Wat wil je nog meer.....
    Nog een hele toffe tijd , veel suc 6 met de laatste maand lessen en je tentamens !!
    En natuurlijk nog veel avontuur tijdens de laatste 3 weken !!
    Heb je al plannen wat je gaat doen ??

    Groetjes HDM

  • 01 Juni 2009 - 16:20

    Hans ,Deb En Maxime:

    Ha die Mel,

    Nou ik dacht je zit natuurlijk te wachten op 2x het zelfde mailtje van ons vandaar dat ik hem je nog eens stuur......
    ha , ha .
    Wilde je eigenlijk zeggen dat je plannen voor de laatste weken er niet om liegen .
    Lijkt me geweldig !!
    We hebben Ushuaia eens mogen bezoeken vanuit onze luie stoel op stap met Floortje Dessing....
    Was haar harte wens en inderdaad heel moeilijk om daar te komen in die tijd .
    Maar gelukt en echt de moeite waard !
    Zij was op doorreis naar Antartica ook heel indrukwekkend allemaal .
    Goed, veel plannen dus hard aan de slag kun je straks lekker genieten

    Groetjes HDM

  • 01 Juni 2009 - 16:48

    Tomas:

    Si si aquí también cada día tiene su propia santa, por eso siempre tenemos fiesta ¡qué cultura!

  • 01 Juni 2009 - 19:53

    Mama:

    Ha die Melv,
    Gaaf om nu de rest van je foto's te zien!
    Aan t einde van de week schijnt t wat warmer te worden in Bs As, dus wie weet kan je dan nog ff een duik in t zwembad nemen.
    xoxo,
    mama

  • 01 Juni 2009 - 21:58

    Saskia :

    Hoi Mel
    leuk om weer wat te horen en zien van je!
    Spannend om snachts in Montevideo rond te lopen..of liever gezegd ENG...maar goed kan je wel zeggen dat je daar ook weer geweest bent!
    Nog even je best doen voor je tentamens,nog genieten van waar je nog naar toe gaat,en dan weer terug naar Hollanda ,waar je in de "tempel van Heerhugowaard" een showtje kan weg geven in Tango ,Salsa of Caiprera of zo iets.....Liefs Saskia

  • 03 Juni 2009 - 14:44

    Omapa:

    Vanaf ons vakantiedorp Marseillan plage 30 gr, een reactie. De rillingen liepen oma over het lijf toen ze je avonturen in Montevideo las. We sluiten ons helemaal aan bij alle vorige reacties. Je cijfers stellen zeker niet te leur!
    Het blijft voor ons steeds weer behelpen in een frans interncafe. TOT de volgende keer, groetjes van Oma en Opa.

  • 04 Juni 2009 - 16:57

    Roeb:

    Hee melliepel

    Echt leuk je appartement, ik heb het 10 minuten geleden al gezegd, maar mamma vind het leuk als ik reacties plaats voor het reisboek ;] Bij deze!

    Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als hier, alleen dan nog wat groter bij jou!

    Kusss je zuss

    ps. die foto met dat ronde ding is echt gruwelijk!

  • 07 Juni 2009 - 10:53

    Paps:

    He Mel,

    Geweldige verhalen zijn het. Zoals ik ook al door de telefoon verteld had (maar Roebs vindt het leuk als ik reacties plaats voor het reisboek ;] Bij deze!).Wij hadden hier gisteren bij de Weesperzijde bij Hesp en salsaband die optrad dus ik heb ook met m'n heupen gewiegd kunnen we in september samen doen want dan is er weer een Salsa band en dan woon j dus ook bhier als het goed is. Kijk er nu al naar uit. Hele dikke knuffels van Sieg-Tess en Paps XXX

  • 30 Juni 2009 - 16:58

    Melv Vd Vn:

    Bij deze laat ik jullie even weten dat ik Frans met een 9 en Publicidad Globalizada met een 8 heb afgesloten! Voor de andere vakken is het nog even afwachten.. Sowieso ben ik niet meer erg "into the studies" nu mijn reis naar het zuiden wel érg dichtbij komt...!!!

  • 30 Juni 2009 - 19:28

    Opama:

    Hoi, hartebreker.
    Pas op dt je niet teveel gebroken harten achterlaat in Argentinie.Papiertjes met telefoonnummers,toe maar! Dat je tussendoor ook nog even een 8 en 9 haalt mag dan ook een wonder heten.Veel succses donderdag,een 8of9 erbij zou mooi zijn.
    Groetjes Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melv

Student International Development Studies

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 52750

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 Augustus 2014

Internship and research in Argentina

26 Juni 2011 - 26 Juli 2011

A viajar por el sur de Perú

18 Augustus 2008 - 16 Augustus 2009

Argentina, y un poco más

Landen bezocht: