Roeb en moeders in Argentina! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu Roeb en moeders in Argentina! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

Roeb en moeders in Argentina!

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

06 Mei 2009 | Argentinië, Buenos Aires

holaaa!!


Zaterdag kwamen de dames aan op ´t vliegveld, waarna we direct doorgingen naar het hotel. Het hotel bleek erg luxe te zijn en 3 bedden te hebben, dus ik trok gelijk bij hun in.

De eerste dag gingen we een rustige wandeling maken door ´t micro-centrum van Buenos Aires, waarna we ´s avonds een asado bij mij thuis zouden hebben, die ik, uiteraard, speciaal voor die 2 had geregeld!

De volgende dag was la Boca aan de beurt. Ik was zelf nog niet eerder naar la Boca geweest, want ´dat zou ik toch wel bezoeken met mn fam´. Wat is die wijk, althans die 3 straatjes van de wijk (genaamd, el caminito), toch gaaf!!
Alle huisjes waren geschilderd met felle kleuren, waardoor ´t niet erg opviel dat het eigenlijk gewoon slappe golfplaat-constructies waren.
Daar in la Boca werd ik direct door een Argentijnse uitgenodigd de tango ´te dansen´ (oké, alleen de poses), zodat moeders ondertussen foto´s kon gaan schieten, dat erg leuk was om te doen!
Hierna heerlijk gegeten in een tangorestaurant, waarna uiteraard de rekening betaald moest worden. Helaas konden wij niet pinnen in ´t restaurant, noch geld pinnen in de pinautomaat (waarom wisten wij nog niet). Na vele pogingen te pinnen in andere winkeltjes, werd ik, onder begeleiding van één van de proppers van ´t restaurant, la Boca ingestuurd om daar ergens te pinnen.
De jongen, Axel, die met mij meeliep, woonde in la Boca en liet nog even zijn typische ´Boca huis´ aan mij zien, waar ik gelijk door zijn opa begroet werd. Dat huis zag er behoorlijk armoedig uit, maar toch zei hij erg gelukkig te wonen in la Boca, ookal is ´t een gevaarlijke wijk, waar je als toerist ook beter niet in je eentje kan gaan wandelen.
Eenmaal bij de pinautomaat kwam ik erachter dat mam dr pinpasstrip ´kapot´ was (dat later dus niet zo bleek te zijn bij andere pinautomaten..). Uiteindelijk hadden wij ´t zo geregeld dat we 100 pesos zouden betalen, waarna de ober de rest zou op komen zoeken in ´t hotel.

Roeb en mams waren al een tijd erg benieuwd naar ´de maté´, dus die werd direct de volgende dag gedronken in ´t park ´Bosques´ in Palermo. En, zoals ik al verwacht had, viel de maté in goede smaken.

Woensdag werd mam 42, dus tijd voor een feestje! ´s Ochtends had ik mijn eerste tentamen, die mij goed af ging, geloof ik, waar ik als eerste klaar was met mijn tentamen.. dat mij toch vreemd leek.. ´s Avonds waren wij naar een tangorestaurant gegaan, waar wij tijdens het eten tango en andere typische Argentijnse dansen kregen te zien. Het leukste van deze dansen was een oud mannetje, van zeker boven de 70, die gewoon volop druk en snel meedanste met de veel jongere dansers.

De volgende dag had ik mijn 2e tentamen, waar ik weer als 1e klaar was, maar waar ik ook een goed gevoel over heb. ´s Avonds zouden wij Koninginnedag vieren, ondanks de trieste gebeurtenissen in Nederland.. Helaas was de Nederlandse bar waar wij naar toe gingen een flinke dumper, waar geen andere Nederlanders waren en waar zelfs niet eens één Nederlands nummer te horen was.

Vrijdag hadden wij uitgeslapen en niet veel gedaan gedurende de dag, om vervolgens ´s avonds naar Córdoba te gaan! De reis begon al lekker in een bus ´Suite´, waar wij enorm veel ruimte hadden en de stoelen vrijwel horizontaal geklapt konden worden.

10 Uur later kwamen wij aan en gingen wij in de taxi naar Martin, mijn oude huisbaas, toe. Het was erg leuk om die gast weer te zien, die voor die middag een asado voor ons had geregeld; dat zijn nog eens vrienden! Voor de rest het weekend daar gewoon heerlijk doorgebracht en had ik een beetje van mijn leventje daar aan ze kunnen laten zien.

Ennn gisteren zijn roebs en moeders dan alweer in Nederland aangekomen. Het was echt super tof om hun weer gezien te hebben na zo´n tijd!

Morgen staat mij mijn 3e tentamen te wachten en vrijdag heb ik mijn laatste 2 te gaan... Hopen dat die mij net zo goed afgaan als de eerste 2...

Chauuu!

  • 06 Mei 2009 - 08:04

    Dientje:

    Klinkt allemaal weer jaloersmakend leuk! :D
    Succes met je tentamen.

    xx

  • 06 Mei 2009 - 10:46

    Mama:

    Ik had al meteen heimwee toen ik uit Buenos Aires vertrok, nu ik de foto's terug zie helemaal!
    't Was echt super om te zien hoe je in Buenos Aires en Cordoba leeft, je vrienden te ontmoeten en te zien hoe mensen je spontaan aanspreken in t Spaans en je voor een Madrileen aanzien.
    Dan ben je als mams wel erg trots!
    Ik snap helemaal waarom je het daar zo naar je zin hebt!
    De mate-traditie zetten we hier door.
    Heel veel succes met je tentamens!!!
    Liefs, mama

  • 06 Mei 2009 - 12:30

    Opama:

    Helemaal te gek,je verslag en de fotoreportage.Was natuurlijk gaaf,om ze een indruk te geven van het leven dat je op het ogenblik leidt.Mooi dat je ondertussen ook nog een paar tentames hebt afgelegd.Hoop dat ze zo goed zijn als je gevoel zegt.
    De enthousiaste verhalen van mama en Ruby gaven ons de overtuiging niet voor niets op Olivier te hebben gepast. Hij gedroeg zich trouwens keurig!
    Wel Mel, wij hopen zondag met vakantie te gaan en dan weer de nodige internetcafe's te bezoeken om jouw eventuele berichten te lezen.
    En nog wat: ik ben zeer verguld met de prachtige hoed,die mama voor mij had meegebracht, past perfect, gaat zeker mee op vakantie!
    Knuffels Oma en Opa.

  • 06 Mei 2009 - 20:58

    Roebs:

    En wat denk je, ik vandaag naar de Appie voor avondeten, doet Mamma der pas het niet.
    Ik had het natuurlijk wel verwacht, want niet elk pin automaat in BA is gestoord natuurlijk.

  • 06 Mei 2009 - 23:21

    Melv Vd Vn:

    Voor de genen die het graag willen hebben, mijn nieuwe mobiele nummer: +54-9-11-64449492

  • 07 Mei 2009 - 11:57

    Yoeri:

    sneaky mel!
    had al een tijd je berichten niet meer gelezen, klinkt als of je een geweldig leventje daar hebt! Spreek je snel weer, veel prezier nog, en we zien je snel terug!

  • 07 Mei 2009 - 14:34

    Hans ,Deb En Maxime:

    Ha die Mel,

    Geweldig die foto's en de verhalen !
    Je kunt voelen dat jullie echt genoten hebben van BA en het samen zijn.
    Leuk dat je die asado hebt geregeld konden ze meteen echt proeven van het goede leven .
    Enne niet verkeerd hoor die poses met de beeldschone Argentijnse dame ala tango.....Maar ik moet zeggen dat mama het er ook niet slecht vanaf heeft gebracht !
    Als ik het zo beluister was jullie Koninginnen dag een stuk rustiger dan die van ons .... wij waren nl ook te Apeldoorn waar tijdens het rustig rond snuffelen op de kleedjes markt al snel onrustig rond gefluisterd werd over de narigheid die net was voor gevallen.
    Gelukkig zijn we geen kudde dieren en zouden we alles thuis wel terug kijken .....
    Nou dan krap je toch wel even op je hoofd pffffff.
    Mel nog heel veel plezier en suc 6 met alles .

    Groetjes HDM

  • 11 Mei 2009 - 13:53

    Tomas:

    Je had er stevig vast tijdens die tango poses....

  • 17 Juli 2009 - 06:17

    Astrid:

    Hallo lieve Melvin,

    Ben weer bij met al je geweldige reis verslagen om jaloers op te worden! lijkt ons heerlijk je weer te zien, en live te spreken. nog heel veel plezier en van ons een dikke kus xxxxxxxxxx As Con Don No en Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melv

Student International Development Studies

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 52746

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 Augustus 2014

Internship and research in Argentina

26 Juni 2011 - 26 Juli 2011

A viajar por el sur de Perú

18 Augustus 2008 - 16 Augustus 2009

Argentina, y un poco más

Landen bezocht: