las cataratas de iguazú - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu las cataratas de iguazú - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

las cataratas de iguazú

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

20 April 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hola gente!! Cómo andán??

Hier met mij alles goed! De afgelopen maand was een vrij standaard schoolmaandje, maar met een perfecte break tijdens de pasen.

Wij, Ilse, Elselien (Nederlandse), Till en Juán (Duitsers), besloten namelijk om naar de watervallen van Iguazú te gaan. Deze watervallen bevinden zich op 18 uur van Bs As, dus dat besloot een flinke zit te worden. Maar dan wel in een Coche Cama; een zeer luxe bus waarin de stoelen bijna horizontaal kunnen met enorm veel beenruimte.

We vertrokken woensdagavond en we kwamen vervolgens donderdagmiddag aan in Iguazú. Eerst naar de apotheek om anti-muggen crème te kopen, want Dengue (Knokkelkoorts) scheen namelijk in ´t noorden van Argentinië te heersen. Daarna meteen een bus gepakt en op naar ´t hostel. Het hostel, dat voorheen een casino was, zag er geweldig uit met een zwembad, barretje, pooltafels, etc. Die avond gezellig uit eten geweest in ´t stadje (waar ik na 2x mn kip terug sturen naar de keuken uiteindelijk wél een warme kip geserveerd kreeg), waarna we vroeg terugkeerde om ons bed in te duiken.

De volgende ochtend zijn we erin geslaagd om 7 uur op te staan en al om 9 uur in ´t park van Iguazú gearriveerd te zijn. Bij binnenkomst meteen een bootritje geregeld, zodat wij onder de watervallen gevaren zouden worden. Daarna de tocht voortgezet door het ´min of meer´ tropische regenwoud. Al meteen kwamen wij in contact met kleine brutalen dieren (soort miereneters), mooie vogels en vlinders in allerlei kleuren. Eenmaal onze tocht doorgezet zagen wij al wat ´kleine´ mooie watervalletjes, die gedurende de tocht alleen maar groter en groter zouden worden.

Toen was t tijd voor de boottocht. Alle spullen en kleren in een waterdichte tas, om vervolgens de boot in zwembroek in te stappen. En dat was maar goed ook... ´t Bootje kwam zo dicht bij de watervallen dat je zeik en zeik nat werd, maar ´t was ´t dan ook wel heel erg waard!

Maar nog steeds hadden wij niet de grootste waterval van heel Iguazú gezien, namelijk de keel van de duivel (la gargante del diablo). Na een hele tocht door ´t woud kwamen wij aan bij de steigers die ons naar de waterval zouden brengen. Eenmaal dichter en dichter bij gekomen, kon je al horen wat je te wachten stond en deed het je harder doorlopen. Vanaf een bepaald moment kon je de hele breede rivier zien met een plotseling wit, kolkend gat erin. Des te dichter wij er bijkwamen, des te groter het gat werd. En uiteindelijk stonden wij dan aan de rand van dit enorme ding... WAAAAUUUUUWWW!!!!!! Van alle kanten viel er van 70 meter hoogte water in dit gat, waardoor er zoveel weer omhoog spoot dat je de bodem niet kon zien, maar alleen spierwit water en regenbogen boven dit enorme spektakel. Ongelofelijk....!

De volgende dag zouden we naar de Braziliaanse kant van de watervallen gaan. Deze kant bood ons, in tegenstelling tot de Argentijnse kant, een totaalbeeld van de watervallen. Hierdoor zag je de watervallen dus vanuit een heel ander perspectief, die ook hééél erg indrukwekkend is!

Na deze geweldige ervaring in Iguazú, waren wij de volgende dag vertrokken naar San Ignacio. Hier hadden wij mountainbikes gehuurd (mn eerste keer weer op de fiets in 8 maanden tijd) om naar ´Playa del Sol´ toe te bike´n. Hier heerlijk in de warme rivier gezwommen en op ´ons privé strandje´ geluierd. Na helemaal uitgerust te zijn, doorgegaan naar de ruïnes van 1 vd ´Misiones Jesuiticas´, een heilig dorp uit de 16e eeuw. Dat er ook interessant uitzag, maar wij waren eigenlijk al té verwend door Iguazú.

Volgende week staan mij mijn eeste tussenexamens te wachten, dus ik moet nu maar eens hard aan de studie, want dat gaat er niet meer van komen als moeders en zusters in Bs As aangekomen zijn deze zaterdag!

• 20 April 2009 - 16:47

Mama:

Wow, die watervallen zien er erg gaaf uit!
    't Hostel is trouwens ook niet verkeerd ;-)
    Wij tellen de dagen af dat je weer zien, gaat nu echt snel :-)
    xoxo,
    mama

• 20 April 2009 - 18:36

Hans ,Deb En Maxime:

Hola globetrotter,

Waaauuuw wat een prachtige plaatjes !!
    De Niagara falls verbleken erbij =0)
    Een geweldige ervaring lijkt me.
    Wij zijn eens naar een grote waterval in Indonesië geweest , niets in vergelijking met deze maar ook daar kwam het water met een geweld naar beneden, niet normaal .
    De druppels voelde aan als hagelstenen.
    Maar mooi !!!! De 3 uur op de brommer en de twee honderd treden naar beneden waren het wel waard ..... alleen naadje dat je ook weer omhoog moet en met een blikke r... ook weer 3 uur terug .
    Niks geen riante been ruimte ha ha .
    Maar goed zoiets neem niemand je meer af toch .
    Nog even en dan kun je de dametjes het echte Argentijns leven laten proeven .Wens jullie heel veel plezier en gezelligheid samen en voor volgende week veel suc 6 !!!
    Groetjes HDM

• 20 April 2009 - 19:06

Omapa:

Ha, die Mel,
    Prachtig hè die watermassa's. Wij hadden alleen de Braziliaanse kant gezien en vondenn dat al zeer indrukwekkend. Ik heb met Ruby skype uitgeprobeerd; wij hadden de camera aan de usb aan de comp.gedaan en daardoor had je waarschijnlijk geen beeld. Nu is hij aan het scherm geplugd en werkt de boel naar behoren, vlug eens proberen; net was je echter niet online.Volgende keer beter. Vanmiddag sprak ik Ros, je moet de groeten hebben, jullie elftal is gepromoveerd. Dus net als in Alkmaar ook in HHwaard feest.
    Groetjes Oma en Opa.

• 20 April 2009 - 21:30

Melv Vd Vn:

netjes jongens! gefeliciteerd!! zowel met de promo van wmc als met ´t kampioenschap van az! jammer dat ik dat moet missen.. doen we ´t volgend jaar maar gewoon over!

• 20 April 2009 - 21:40

Paps:

Hoi Mel,

Het ziet er echt fantastisch uit op de foto's en jouw verhaal erbij maakt het nog mooier. Ik ga je deze week bellen maar j moet eerst maar eens even gaan studeren daar ben je daar toch voor??

liefs paps & girls

• 20 April 2009 - 21:41

Saskia:

Dat ziet er behoorlijk indrukwekkend uit zeg , prachtige foto,s !!

Druk aan het studeren Mel, verstandig hoor , ik denk dat "mams en zus en zo "veel tijdt met je willen door brengen .....kan ik me goed voorstellen!

Heel veel plezier en lol met elkaar ,volgende week.

groetjes Saskia X

• 21 April 2009 - 15:08

Tomas:

¡Qué historia! La has escrito muy vivo y casi puedo imaginar estoy allí. También me gusta las fotos, el bar parece muy bien...!!

¡Que diviertas con tu madre y hermana!

PS. tienes abuelos muy modernos con el Skype

• 24 April 2009 - 17:07

Geja:

Wat onvoorstelbaar mooi was het daar, moet je denk ik gezien hebben om te beseffen wat een geweld daar naar beneden komt. Ben te laat om naar je moeder te bellen om haar een hele geweldige vakantie te wensen dus doe ik dat bij deze. geniet ervan met z'n drietjes. Dat gaat denk ik wel lukken.
    Goed he van de jongens gepromoveerd, ben blij dat ze geen kampioen zijn geworden want Yoeri en Chris hadden een weddenschap dat ze dan werden kaal geschoren. Zou bij Yoeri niet echt goed staan. Veel plezier verder nog.

Geja