terug in argentina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu terug in argentina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

terug in argentina

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

08 Februari 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hola gente!

Tussendemiddag aangekomen in het hete Buenos Aires. Gisteren om kwart voor 4 vertrokken vanuit Denver, nadat we nog naar een aantal outlets waren geweest in Silverthon. Helaas waren die outlets niet zo interessant en heb ik niks gekocht. Laatste week had ik daar nog lekker relaxed doorgebracht met nog een keer skien. Deze keer vond ik dat Barbi maar eens de hele berg af moest op die planken, dus dat gebeurde dan ook. En het ging haar eerlijk gezegd nog erg goed af voor slechts de 2e x skien. Ik moest r alleen wel telkens ervan overtuigen dat we echt de makkelijkste (groene) route namen, maar ach, dat is aardig te begrijpen.

Vandaag dus aangekomen in een nieuw soort van studentenhuis met allemaal Brazilianen (helaas dus veel geportugees, maar wel erg toffe gasten), aantal peepz uit de US en Ian, waarmee ik ook in Cordoba samenwoonde, uit England. Vrijwel direct na mn aankomst met een groepje naar Palermo, een van Bs As's mooiste wijken/parken, en dat is dan ook erg mooi en heel sfeervol) geweest om daar even wat rond te lopen.

Zojuist ook mn vakken gekozen voor de UADE. De vakken zijn uiteindelijk geworden: Lenguaje, Logica y Argumentacion (Taal, Logica & Argumentatie), Frances II (in niveau 2), Fotografia Digital, en Relaciones Internacionales de America Latina. Lijken mij erg leuke, interessante vakken en 't mooie is dat ik ieder vak 4 uur p/dag, p/week heb, ofwel 16 uur p/week. En ik heb t zo gepland dat ik alle 4 de vakken op donderdag en vrijdag heb, zodat ik de rest van de week vrij ben (of tijd heb voor de studie, maar dat zien we dan wel). Maar toch erg relaxed om dat zo zelf in te mogen delen!

Wel jammer dat ik eerder terug moest gaan naar Argentinie dan gepland, maargoed, ik ga mij hier ook zeker wel vermaken. Alleen weet ik nog niet zeker waar, want hier in de stad is t mij eigenlijk wel te warm. Dus wie weet een strand, meer, what ever, ik heb tijd zat.

Chau boludos!

PS
Nog wat laatste US foto's geplaatst in deze blog.

  • 08 Februari 2009 - 08:03

    Mama:

    Dat zijn interessante vakken die je gekozen hebt en lekker dat je alleen do en vr les hebt!
    Rub en ik gaan nu naar de rommelmarkt, kijken of we meer kunnen scoren dan jij op in de outlets ;-)
    Liefs en knuffels,
    mama

  • 08 Februari 2009 - 20:00

    Paps:

    Klinkt goed Mel 2 dagen school is nog te overzien je moet natuurlijk ook nog chillen. Ik begrijp dat Barbi in de USA is gebleven, wanneer gaat zij terug? en waar gaat ze dan naar toe? Je had gebeld 4 x wij zaten in het idilische Venhuizen ook leuk alleen wat kouder lange onderbroeken weer weer. Veel liefs en geniet van al het moois en lekkers daar. Knuffels Paps, Sieg en Tess.

  • 08 Februari 2009 - 20:59

    Saskia:

    Hey Mel'
    Zo ben je nog aan skien en aan de Bourbon of aan de gluhwein in de States ,en zo zit je aan een ijs koud biertje in Argentinie.
    Wat is leuker
    ........allebei niet verkeerd denk ik ....alhoewel ik begrijp dat het wel heel erg warm nu bij je is!
    Leuk hoor dat je het zo naar je zin hebt.
    O ja melvin , Tess is geselecteerd voor het Nederlands vrouwen voetbal team (futsal), selectie is nog wel erg groot , ze kan dus nog afvallen,maar mocht ze erin blijven gaat ze eind maart naar Spanje om tegen het spaans 7 tal te spelen....

    dag Mel ,tot het volgende "stukje", Saskia

  • 09 Februari 2009 - 08:31

    Opama:

    Hola muchacho
    Mooie vakken,het bijvak digitale fotografie is ook erg leuk.Zullen de resultaten hopelijk wel zien.Vind het super dat je alle akties toch maar mooi zelf helemaal alleen hebt moeten regelen!Maar nu zit je voorlopig weer (rustig) in BA.Leuk dat direct al contacten hebt.Die hitte vinden wij erg zielig voor je! Ha,ha.Zal snel genoeg wennen.Knuffels Opa en Oma

  • 10 Februari 2009 - 16:38

    Geja:

    Heeee mel,
    Wat een verandering van de sneeuw in de hitte . En nu naar het strand , ook niet verkeerd. Als ik erover nadenk mis ik de zon nu wel heel erg, als je bij ons naar buiten kijkt regent het. Het trainen en wedstrijden kunnen steeds niet door gaan omdat het veld te nat of te ijzig is.
    Bij jou is dat niet het probleem. Lekker met drankje op het strand liggen, helemaal niet verkeerd, geniet ervan.
    Goeten vanuit een regenachtig HHW

  • 11 Februari 2009 - 04:47

    Hans ,Deb En Maxime:

    Hola Mel,

    Zie nu pas dat je , je weer gemeld hebt vanuit een super zonnig BA......
    Wil best met je ruilen hoor !!
    Je hebt het goed voor elkaar met je vakken en je planning zeg .
    Klinkt erg leuk en heerlijk relaxed zeg met maar 2 dgn les.
    wij gaan ook naar het zonnige zuiden (Mas ) met een matige 15 graden ook niet verkeerd.

    Groetjes HDM

  • 11 Februari 2009 - 23:23

    Lilian Bakker:

    Hi Melvin!
    Ik verblijf momenteel ook in BA, maar heb moeite met het vinden van een goede kamer/appartement. Heb jij toevallig nog tips =)? X, Lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melv

Student International Development Studies

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 52752

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 27 Augustus 2014

Internship and research in Argentina

26 Juni 2011 - 26 Juli 2011

A viajar por el sur de Perú

18 Augustus 2008 - 16 Augustus 2009

Argentina, y un poco más

Landen bezocht: