back in BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu back in BA - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Melv Vn - WaarBenJij.nu

back in BA

Door: yo

Blijf op de hoogte en volg Melv

09 Maart 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Vorige week maandag alweer terug in Buenos Aires aangekomen, na een heerlijke vakantie in Mar del Plata gehad te hebben.

Ik woon nu nog in t zelfde verblijf als voorheen, maar het liefst vind ik zo gauw mogelijk een leuk departamentje voor een leuke prijs. Dus ik ben nog even op zoek.

Afgelopen donderdag en vrijdag waren de introdagen op de UADE. Deze dagen kregen we praatjes van t bureau international relations van de UADE en wat andere info over de UADE, Buenos Aires, etc. Het leukste was natuurlijk om alle nieuwe studenten te leren kennen. Er zijn maar liefst 150 buitenlandse studenten, waarvan 20 verschillende nationaliteiten, in de UADE dit semester. Velen komen uit Zuid Amerika, dat ik zelf heel tof vindt, want zo leer je weer eens heel andere mensen kennen die het Spaans op een andere manier spreken. Zoals de mensen van Puerto Rico zeggen ´cojer una cola´ voor in de file staan, dat hier iets totaals anders betekent (letterlijk: neuken een kont). Of de Mexicanen die de Dulce de Leche (een zoetigheid) ´las cajetas´ noemen, dat hier kut betekent. Dus zo zijn er erg veel verschillende uitdrukkingen in heel Zuid Amerika.

Na de intro was ik samen met 2 Mexicanen gaan lunchen in Puerto Madero in de Hooters, was erg gezellig! En vrijdag was er een erg tof UADE feest in Rumi in de wijk Palermo met goede House muziek. Het was alleen wel een absurd dure tent, maargoed, je hebt maar 1x een introfeest.

Nog steeds werkt t touchpad van mn laptop niet.. dus die foto´s krijgen jullie nog van me tegoed..!

Oja, backstreet boys komen hier binnenkort optreden, die mag ik natuurlijk niet missen, toch?

• 09 Maart 2009 - 17:33

Mama:

Een universiteit die toffe feesten geeft kan niet stuk ;-)
    Hopelijk vind je snel een leuk appartement waar je af en toe ook je neus in de boeken kan stoppen :P
    Besos,
    Mama

• 09 Maart 2009 - 19:04

Mama:

Enne, toffe reisprofielfoto by the way!
    un grande abrazo,
    mama

• 09 Maart 2009 - 21:12

Oma:

Ben net uit Parijs terug,maar natuurlijk gauw je berichtje gelezen,voordat ik met een paar moeie poten m'n bed induik.Parijs was weer gaaf!Je woordenschat breidt al aardig uit lees ik.Mooi dat het allemaal goed gaat.Las net in een mailtje dat je aan opa had gestuurd,dat je ook andere huisvesting gevonden had.Ben moe,andere keer meer.Kus opa en oma

• 10 Maart 2009 - 09:03

Dientje:

Whaaaa backstreet boys, je bent natuurlijk meteen in de rij gaan staan voor een kaartje? :P
    En je pikt ook wel lekker de leukste tegenstellingen in de taal eruit, haha. Nouja, wij hier ook weer wat geleerd.

Nu begint je echte school bijna toch? Succes dr mee :P Ze hebben iig vette feesten dus moet wel goed zitten!

xx

• 12 Maart 2009 - 21:45

Saskia:

Hoi Mel,
    Ik had inderdaad gelezen (vast in de Story of Prive , dat de Backstreet Boys weer bij elkaar zijn en gaan touren, heb ze ooit gezien en gehoord ,samen met Tess in de Arena.
    Ik hoop dat je snel een goedkoper "huisje" vindt.
    Ga je niet meer zoveel uit eten......je had het vaak over welke heerlijke gerechten je at in leuke restaurantjes, het water liep me vaak in de mond........wel alle recepten vragen en op schrijven hoor .....voor als je weer naar Holland komt !
    Dag Mel x Saskia